0911 720 828

Platba platobnou kartou

Od 20.01.2022 je možno platiť bankomatovou kartou vo všetkých autobusoch DPMPB s.r.o.. Tento moderný spôsob platby prináša pre Vás lacnejšie  a rýchlejšie cestovnia v MHD. V autobuse nemusíte platiť hotovosťou ale pohodlnejšiou platbou Vašou platobnou kartou. 

 

 

 Bližšie informácie o podmienkach a možnostiach používania platobných kariet. 

 

S platnosťou od 05.08.2021 bola vo vybraných autobusoch DPMPB s.r.o. spustená do testovacej prevádzky platba bezkontaktnou platobnou kartou. Platba nieje v automatickom režime, ale je na vyžiadanie cestujúceho. Akceptované sú karty MASTERCARD a VISA. Všetky vozidlá sú označené samolepkami na dverách. 

 

Platobná karta môže byť buď fyzická, alebo nahratá v mobilnom zariadení ako je smartfón alebo smart hodinky.

 

Výška cestovného bude podľa platného cenového výmeru. Cestovný lístok zakúpený z platobnej karty je neprestupný !

 

V prípade ďalších otázok nás kontaktujte na dpmpb@dpmpb.sk alebo cez kontaktné údaje.

 

 

Často kladené otázky k platbe platobnou kartou:  

 

  V čom spočíva zlepšenie systému platby pomocou bezkontaktných platobných kariet? 

V našich vozidlách sme zaviedli modernejší spôsob využívania platobných kariet. Podľa pravidiel kartových asociácií VISA / MasterCard určených pre dopravné systémy sa teraz spracovávajú všetky platby v tzv. off-line režime. Tento režim umožňuje zrýchlenie odbavenia platobných kariet, súčasne v ňom dochádza ku kumulácii súm za každý predaný lístok, kumulovaná hodnota je strhnutá v rámci jednej spoločnej transakcie. Nestrhávajú sa tak čiastky za jednotlivé lístky ale za definované obdobie, presne podľa regulí VISA / MasterCard. 

 

 Kedy budú peniaze odpočítané z môjho účtu? 

VISA a MasterCard majú odlišné spôsoby zúčtovania transakcií, ktoré dopravca ani spracovávateľská banka nie sú schopní ovplyvniť. VISA karty sú zúčtované jednou čiastkou na dennej báze. V prípade kariet MasterCard môžu byť transakcie zúčtované spolu za niekoľko dní. Platnosť kariet MasterCard býva overovaná vykonaním rezervácie na 1€, ktorú uvidíte v blokáciách na svojom účte. Po zúčtovaní cestovného je táto blokácia uvoľnená. 

 

 Je potrebné pri používaní platobných kariet v autobusoch zadávať PIN? 

Nie. Terminály v autobusoch nebudú vyžadovať zadanie PINu. 

 

 Ktoré platobné karty môžu byť použité? 

Použité môžu byť všetky bezkontaktné platobné karty VISA a MasterCard (debetné, kreditné, predplatené). Karty môžu byť ako klasické plastové, ale taktiež v aplikácii Google Pay v mobilných zariadeniach s NFC čipom, alebo taktiež smart hodinky akceptované v SR.

 

 Čo musím urobiť v prípade straty alebo krádeže platobnej karty? 

Pri krádeži alebo strate karty je potrebné kontaktovať banku, ktorá kartu vydala, a tá zaistí zablokovanie karty. V prípade, že po strate alebo krádeži boli kartou vykonané transakcie, musíte ich ako držiteľ karty reklamovať u svojej vydavateľskej banky. Prípadné zneužitie transakcií bezkontaktnou platobnou kartou je chránené zákonom, podobne ako ostatné neoprávnené použitie platobnej karty. 

 

 V závislosti od vydavateľskej banky môže nastať situácia, že platobnú kartu systém odmietne. Môže to byť spôsobené z viacerých dôvodov:

  1. platobná karta nebola ešte aktivovaná a je potrebné pred použitím v doprave vykonať transakciu prostredníctvom kontaktného rozhrania a zadania PINu v niektorom obchode alebo bankomate. 
  2. karta nedisponuje dostatočným kreditom. 
  3. karta bola nahlásená ako stratená alebo odcudzená. 
  4. karta nedisponuje bezkontaktným rozhraním, alebo ho má cestujúci vypnuté (napríklad v bezpečnostných nastaveniach). 
  5. karta je starého typu, ktorý neumožňuje vykonávať off-line autorizáciu. 

Odporúčame aby si cestujúci pred rutinným používaním najskôr vyskúšal či jeho platobná karta bude vo vozidle akceptovaná.

 

 Prečo nieje možné pri platbe platobnou kartou používať prestupné lístky ?

Platby platobnou kartou je ako doplnková možnosť platby. Na kartu nieje možné zapisovať čas nástupu do autobusu ani iné údaje ako je to pri dopravnej karte. Pri platbe platobnou kartou, je priznaná výška cestovného ako pri platbe dopravnou kartou, a to hlavne z dôvodu motivácie a zrýchlenie cestovania.

 

 Je možné kúpiť časový lístok aj na platobnú kartu?

Momentálne nie, nakoľko je platba kartou ako doplnková možnosť platby. Avšak v budúcnosti plánujeme rozšírenie funkcionality aj na možnosť zakúpenia časového lístka.

 

 Prečo mi z môjho účtu strhlo inú sumu ako je cena lístka ?

Pri prvom cestovaní si vždy systém skontroluje funkčnosť Vašej platobnej karty, ak to prebehne ok, tak z účtu je odrátaná záloha vo výške 1,00€. Následne pri ďalšom cestovaní Vám napočítava jazdy, po každých 3-5 dní (záleží od banky) prebehne zúčtovanie. Napr. záloha 1,00€ - 4jazdy po 0,60€ = 2,40€ - z účtu bude doúčtované 1,40€, nakoľko bola záloha 1€

Kontaktujte nás
Meno:
Telefón: *
E-mail: *
Text správy: *
Overovací kód: *
Správa sa odosiela ...
* - povinné polia